Opdag Vatikanet: Vatikanmuseerne, Det Sixtinske Kapel & Skt. Peters Basilika

Oplev det bedste af Vatikanstaten på en guidet tur til Vatikanmuseerne, Det Sixtinske Kapel og Peterskirken. Få et indgående indblik i historiske artefakter og fantastisk arkitektur.

574 DKK

Vatikan Guide

Grundlæggende information

Inkluderet i prisen:

• Headsets til at høre guiden tydeligt
  • Autoriseret guide
  • Spring køen over indgangsbilletter
  • Dome-billet

Gratis afbestilling: Afbestil op til 24 timer i forvejen og få hele beløbet refunderet

Book nu, og betal senere: Hold dine rejseplaner fleksible - book din plads uden omkostninger i dag.

Varighed 3 timer: Tjek de ledige muligheder for at se starttidspunkter

Skip køen via en separat indgang: Engelsk

Guide: Engelsk

Rom: Vatikanmuseerne, Det Sixtinske Kapel og Peterspladsen

Oversigt

Se højdepunkterne i Vatikanstaten på en praktisk guidet dagstur. Nyd en fascinerende rejse gennem Vatikanmuseernes enorme samling, inklusive Michelangelos ikoniske Sixtinske Kapel. Bagefter kan du besøge Peterskirken og beundre dens ærefrygtindgydende arkitektur.

Højdepunkter

• Spar tid og spring køen over til den almindelige adgang til Vatikanmuseerne
  • Lær om Vatikanmuseernes enorme samling med din guide
  • Nyd lidt fritid til at beundre skønheden i Det Sixtinske Kapel.
  • Udforsk Peterskirken og se den berømte Pieta
  • Oplev højdepunkterne i Vatikanstaten på én dag

Anmeldelser

Samlet bedømmelse: 4,5 / 5 baseret på 104 anmeldelser

Værdi for pengene: 4,2/5

Vigtig information

• Husk at medbringe pas eller ID-kort for børn
  • Ikke tilladt: Shorts, ærmeløse skjorter
  • Alle besøgende skal igennem lufthavnens sikkerhedskontrol
  • Knæ og skuldre skal være tildækket for at komme ind i Vatikanet
  • Peterskirken er en aktiv kirke og kan lukke uden varsel. I tilfælde af lukning vil du få en udvidet rundvisning i Vatikanmuseerne.

De vigtigste skatte i Vatikanmuseerne: Hemmelighederne ved Det Sixtinske Kapel

Vatikanmuseerne er en skatkiste af kunst og kultur, og en af de mest imponerende seværdigheder er Det Sixtinske Kapel. Dette mesterværk af Michelangelo er ikke kun et sted for religiøs hengivenhed, men også en skatkiste af kunsthistorie og skjulte hemmeligheder.

Det Sixtinske Kapel er en del af det Apostoliske Palads i Vatikanet og fungerer som pavens private kapel. Det er også stedet for pavevalget, hvor kardinalerne samles for at vælge den næste pave. Men ud over sin religiøse betydning er Det Sixtinske Kapel kendt for sine imponerende fresker, der blev malet af Michelangelo og andre berømte kunstnere.

En af de mest ikoniske fresker i kapellet er "Skabelsen af Adam," der viser Guds finger, der rører ved Adams hånd og giver liv. Denne freske er en af de mest berømte billeder i kunsthistorien og er et mesterværk i renæssancen.

En anden bemærkelsesværdig freske er "Dommedag," der dækker hele den bageste væg i kapellet. Michelangelo brugte fem år på at male dette imponerende kunstværk, der skildrer den sidste dom og opstandelsen. Det er et overvældende syn, der efterlader besøgende målløse.

Men hemmelighederne ved Det Sixtinske Kapel begrænser sig ikke kun til de imponerende fresker. Der er også skjulte symboler og betydninger i kunsten, som kun de mest indviede kan forstå. For eksempel mener nogle, at der er kabbalistiske symboler og numerologiske mysterier indkodet i freskerne.

Det er også interessant at bemærke, at Michelangelo oprindeligt nægtede at male kapellets loft, da han anså sig selv for at være en skulptør, ikke en maler. Paven overtalte ham dog til at tage opgaven, og resultatet er et af verdens mest berømte kunstværker.

FAQ om Det Sixtinske Kapel

Hvem har malet freskerne i Det Sixtinske Kapel?

Freskerne i Det Sixtinske Kapel blev hovedsageligt malet af Michelangelo, selvom der er værker af andre berømte kunstnere som Sandro Botticelli og Domenico Ghirlandaio.

Hvordan kan jeg besøge Det Sixtinske Kapel?

For at besøge Det Sixtinske Kapel skal du købe en billet til Vatikanmuseerne, da kapellet er en del af museerne. Du kan besøge museerne på egen hånd eller tage en guidet tur.

Hvilke hemmeligheder er der i Det Sixtinske Kapel?

Der er mange teorier og spekulationer om skjulte symboler og betydninger i freskerne, men ingen af disse er blevet bekræftet officielt. Nogle mener, at der er kabbalistiske symboler og numerologiske mysterier skjult i kunsten.

Hvad er Det Sixtinske Kapels historie?

Det Sixtinske Kapel blev bygget i det 15. århundrede under pave Sixtus IV's regeringstid og har siden været et vigtigt religiøst og kunstnerisk sted.

Kundeanmeldelser af denne attraktion

4.5
104 anmeldelser

Frygteligt. Guiden var uhøflig og skyndte sig gennem en 3-timers tur på 2 timer. Nogle steder var rummene farligt overfyldte. Alt i alt var dette en virkelig dårlig oplevelse.

Andrew – United Kingdom

Adgangen til St. Peters Basilika blev lukket foran os - så ingen tur, selvom den var booket og betalt for. Vi så kun Vatikanmuseet og Det Sixtinske Kapel. Turguiden blev også overrasket. Det betyder at betale igen og stå i kø igen, hvis man vil se Domkirken....

traveler – United States

Vi havde booket turen på tysk, men den fandt sted på engelsk. Det var lidt irriterende. Tre andre deltagere følte det på samme måde. Det ville have været godt at have kommunikeret sprogændringen på forhånd, så ville vi have valgt en anden tur på tysk.

Barbara – Austria

Vores tur startede sent. Det skyldtes ikke guiden, men organiseringen på forhånd. Guiden var meget vidende.

Tyler – Canada

Roberta var fantastisk! Hun ved virkelig, hvad hun snakker om, og kunne besvare mine mange spørgsmål. Hun er varm og venlig. Min bedste turleder i års ture. Mit problem er med museerne. Det er vanvittigt at have så mange mennesker der på samme tid.

traveler – Austria