Sla de Rij over: Gids voor het Vaticaanmuseum & de Sixtijnse Kapel

Geniet van eersteklas service.

Gids voor het Vaticaanmuseum

Basisinformatie

Bij de prijs inbegrepen:

• Gastheerservice
  • Skip the Line-service
  • Toegangsbewijs
  • Transport
  • Eten en drinken

Gratis annuleren: Annuleer tot 24 uur van tevoren en het volledige boekingsbedrag terug

Reserveer nu en betaal later: Blijf flexibel: boek nu en betaal pas later

Duur: 3 uur: Bekijk de beschikbaarheid om de starttijden te zien

Sla de wachtrij over - Vaticaans Museum en Sixtijnse Kapel

Kunstgallerijen

Rafaël Kamers

Michelangelo

Volledige beschrijving

Ons bureau bevindt zich vlakbij Vaticaanstad, waar dagelijks meer dan 26.000 mensen van over de hele wereld komen. Omdat het in Vaticaanstad erg druk is, bieden wij een zeer snelle service om het Vaticaanse Museum binnen te komen.

Inbegrepen

Toegangsbewijs

Skip the Line-service

Gastheerservice

Eten en drinken

Niet geschikt voor

Zwangere vrouwen

Mensen die slecht ter been zijn

Rolstoelgebruikers

Belangrijke informatie

Niet vergeten mee te nemen

Shirt met lange mouwen

Lange broek

Niet toegestaan

Korte broeken

Korte rokken

Mouwloze shirts

Goed om te weten

Een bezoeker moet de veiligheidscontrole passeren om het Vaticaanse Museum binnen te komen. Soms kan het langer duren om te gaan, afhankelijk van hoe druk het Vaticaan is.

Vaak snel volgeboekt

Vanaf € 69 per persoon

Beschikbaarheid bekijken

Reserveer nu en betaal later om je plek vandaag nog kosteloos te boeken

Klantbeoordelingen

Gemiddelde beoordeling 3,7 / 5 gebaseerd op 40 beoordelingen

Beoordelingsoverzicht

Prijs / kwaliteit 2,8/5

Geschiedenis en Belang van het Vaticaanmuseum

Het Vaticaanmuseum, gelegen in Vaticaanstad, is een van de meest iconische en cultureel belangrijke musea ter wereld. De geschiedenis van dit museum is rijk en fascinerend, en het herbergt een schat aan kunstwerken en historische artefacten.

Het Vaticaanmuseum werd opgericht in de vroege 16e eeuw door paus Julius II, die een van de belangrijkste kunstpatronen van zijn tijd was. Het begon als een bescheiden verzameling van sculpturen, maar groeide al snel uit tot een uitgebreide collectie van kunstwerken uit verschillende tijdperken en culturen.

Een van de meest opvallende kenmerken van het museum is de prachtige Vaticaanse museumpaleizen, waaronder de beroemde Sixtijnse Kapel. De Sixtijnse Kapel is een meesterwerk van renaissancekunst en is vooral beroemd vanwege het prachtige plafond dat is beschilderd door de legendarische kunstenaar Michelangelo.

Het belang van het Vaticaanmuseum ligt niet alleen in de kunstwerken die het herbergt, maar ook in zijn rol als bewaarder van de katholieke en wereldgeschiedenis. De collecties van het museum omvatten een schat aan religieuze artefacten, historische documenten en kunstwerken die de geschiedenis van de kerk en de wereld weerspiegelen.

Kunst in de Sixtijnse Kapel

De Sixtijnse Kapel is zonder twijfel een van de hoogtepunten van het Vaticaanmuseum en een meesterwerk op zich. Het plafond van de kapel, dat tussen 1508 en 1512 werd geschilderd door Michelangelo, is een van de meest beroemde kunstwerken ter wereld.

Het plafond van de Sixtijnse Kapel bevat een reeks fresco's die de schepping van Adam, de zondeval en andere Bijbelse verhalen uitbeelden. Het meest iconische deel van het plafond toont de aanraking van God en Adam, waarbij hun vingers bijna samenkomen in een krachtig beeld van creatie en menselijke verbondenheid.

Naast het plafond schilderde Michelangelo ook het Laatste Oordeel op het altaarwand van de kapel tussen 1536 en 1541. Dit indrukwekkende fresco toont het Laatste Oordeel zoals beschreven in het boek Openbaring en is gevuld met dramatische en emotionele beelden van verdoemenis en verlossing.

De kunst in de Sixtijnse Kapel heeft een diepgaande invloed gehad op de kunstgeschiedenis en heeft talloze kunstenaars en bewonderaars geïnspireerd. Het is een plaats van spirituele betekenis en artistieke schoonheid die jaarlijks duizenden bezoekers van over de hele wereld trekt.

Wat is de oorsprong van het Vaticaanmuseum?

Het Vaticaanmuseum werd opgericht in de vroege 16e eeuw door paus Julius II.

Wat maakt de Sixtijnse Kapel zo bijzonder?

De Sixtijnse Kapel staat bekend om het prachtige plafond dat is beschilderd door Michelangelo, met name de beroemde aanraking van God en Adam.

Wat is het belang van het Vaticaanmuseum?

Het Vaticaanmuseum is belangrijk vanwege de kunstwerken die het herbergt en zijn rol als bewaarder van de katholieke en wereldgeschiedenis.

Waardering van klanten

40 beoordelingen

Het woord verschrikkelijk is niet genoeg om de ervaring te beschrijven. Een lange wachttijd, veel geschreeuw, geen begrip van wat er gaande is. Een grote diefstal, dat is alles.

kata – Israel

Sterker nog, we werden gedwongen om naar een bureau te gaan. Er was een enorme rij en we waren te laat. We dreigden onze tickets bijna te verliezen.

traveler – Turkey

Ik zou het anderen niet aanbevelen.

Silke – Germany

Goed om te weten: ...het is gewoon een museum. We moesten ongeveer 30 minuten in de rij staan. De audiogids kan in het museum worden gekocht voor een extra €8 per persoon.

traveler

Er waren geen plaatsen meer op het tijdstip dat op het ticket stond aangegeven. We moesten nog een uur wachten.

Dr. – Brazil