Majestätiska Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet

Beskåda ovärderliga konstverk från de påvliga samlingarna i Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet. Förundras över mästerverk från antiken till Michelangelos legendariska fresker.

144.18 lei

Vatikanmuseerna

Grundläggande information

Ingår i priset:

• Audioguide i Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet (om alternativet valts)
  • 20 % rabatt i Vatikanmuseernas onlinebutik
  • Audioguide i Sixtinska kapellet (om du väljer alternativet)
  • Entré med köföreträde till Vatikanmuseerna
  • 45 minuters busstur (om du väljer alternativet)
  • Användning av den dedikerade GetYourGuide-entrén
  • Entré med köföreträde till Sixtinska kapellet
  • 10 % rabatt på Caput Mundi Mall precis nära Vatikanmuseerna, med rabatt i alla butiker och restauranger när du visar upp din GetYourGuide-kupong
  • Tillträde till Vatikanens trädgårdar (om alternativet valts)
  • Guidad rundtur
  • Tillträde till Peterskyrkans kupol
  • Entrébiljett till Peterskyrkan (gratis, men tillträde är inte garanterat, det kan variera beroende på folkmassorna)

Avbokningsregler: Denna aktivitet återbetalas inte vid avbokning

Giltig 1 dag: Kontrollera tillgänglighet för att se starttider.

Skippa biljettkön: Engelska, Franska, Italienska, Portugisiska, Spanska, Ryska, Japanska, Tyska, Kinesiska, Koreanska

Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet – unik konstupplevelse

Förundras över mästerverk från antiken till Michelangelos legendariska fresker när du besöker Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet med en exklusiv köföreträdesbiljett. Denna resa genom konst- och religionshistoria låter dig utforska museet i din egen takt och undvika de långa biljettköerna.

Höjdpunkter

• Adams skapelse: Förundras över Michelangelos ikoniska takfresk i Sixtinska kapellet.
  • Omsorgsfullt snidade sarkofager: Utforska det grekiska Sala a Croce Greca i Museo Pio-Clementino.
  • Fantastiska djur: Besök Sala degli Animali för att se en samling av både verkliga och påhittade djur.
  • Kartgalleriet: Beundra världen genom tidernas ögon i detta galleri med historiska kartor.

Mötesplats

Gå direkt till Vatikanmuseets ingång på Viale Vaticano och använd den dedikerade GetYourGuide-ingången för att skippa biljettkön. Visa upp din biljett för säkerhetsvakterna och njut av din konstupplevelse i Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet.

Viktig information

För att underlätta din resa genom konstens värld, kom ihåg att undvika klädsel som inte tillåts enligt museets riktlinjer. Var medveten om att under högsäsong kan väntetiden vid säkerhetskontrollerna vara upp till 30 minuter. Ungdomsbiljetter gäller för åldrarna 6-18 år. Museets öppettider kan variera beroende på speciella evenemang, så se till att kolla aktuella öppettider innan ditt besök.

Historien och Skatterna i Vatikanmuseerna, Michelangelos Legendariska Fresker

Vatikanmuseerna, belägna i Vatikanstaten, är en skattkammare av konst och historia som lockar besökare från hela världen. Denna enastående plats rymmer en rikedom av konstverk och historiska artefakter som spänner över århundraden.

En av de mest magnifika sevärdheterna i Vatikanmuseerna är Michelangelos legendariska fresker, som pryder taket i det Sixtinska kapellet. Denna konstnärliga skatt är en av höjdpunkterna inom konsthistorien och representerar renässansens mästerverk.

Michelangelo Buonarroti, en av renässansens mest framstående konstnärer och skulptörer, anlitades av påven Julius II för att skapa dessa fantastiska fresker. Arbetet påbörjades år 1508 och avslutades 1512. Freskerna är en spektakulär skildring av bibliska berättelser och kristen tro.

Taket i Sixtinska kapellet är indelat i nio fält, var och en skildrar en viktig episod från Bibeln. Det mest kända av dessa fält är utan tvekan "Skapelsen av Adam", där Guds finger rör vid Adams för att ge honom liv. Detta mästerverk är en ikonisk representation av skapelsen och människans förhållande till Gud.

Utöver freskerna innehåller Vatikanmuseerna en otrolig samling av konstverk från olika perioder och kulturer. Besökarna kan uppleva målningar, skulpturer, antika artefakter, kartor, och mycket mer.

Vad är Vatikanmuseerna?

Vatikanmuseerna är en samling konst- och historiemuseer belägna i Vatikanstaten. De rymmer en omfattande samling konstverk och historiska artefakter.

Vad är Michelangelos legendariska fresker?

Michelangelos legendariska fresker är konstverk som pryder taket i det Sixtinska kapellet i Vatikanmuseerna. De skapades av Michelangelo Buonarroti under renässansen och skildrar bibliska berättelser.

Vad är "Skapelsen av Adam"?

"Skapelsen av Adam" är en berömd fresk av Michelangelo som skildrar Guds skapelse av Adam enligt bibliska berättelser. Det är en av de mest välkända scenerna på taket i det Sixtinska kapellet.

Kundrecensioner av denna attraktion

81440 omdömen

Museet var mycket trångt, du går axel mot axel med alla, det är varmt och illaluktande. Sixtinska kapellet är ännu värre.

David – United States

Färre människor åt gången. För trångt och förlorade känslan av heliga platser.

Luis – United States

Ingen upplevelse alls eftersom det inte fanns någon exakt träffpunkt angiven, vi slösade bort vår tid med att leta efter vår turgrupp.

Norma – Germany

Dålig kommunikation om trafik och plats. Missade er med 5 minuter och ingen kommunikation.

Ryan – United States

Tro inte att de avbokar inom 24 timmar! Jag ringde 48 timmar i förväg och de sa till mig att jag inte hade köpt avbokning inom 24 timmar. JAG SKULLE ALDRIG ANVÄNDA ELLER REKOMMENDERA DENNA SIDA TILL NÅGON!! Du talar med någon i ett främmande land där det inte finns någon överordnad och de sa i princip FÖR DÅLIGT!!!!! Detta kommer inte att vara slutet på detta!!!!

traveler – United States